dedekkertjes4.reismee.nl

De trekking en de dag erna

Maandag ochtend was het dan zover...de driedaagse trekking in de jungle, non toeristisch, zou beginnen. we werden keurig op tijd opgehaald dus dat was al iets, daarna moesten we nog twee mensen ophalen die mee zouden gaan. Het bleken twee Franse jongens begin twintig die na ze te hebben aangesproeken heel aardig bleken. Maar uiteraard spraken ze weinig engels dus weer goed op mijn frans op te poetsen. De rit achterin de truck liep voorspoedig en onderweg kregen welunch, nasi uit een zzakje, dat nog warm was. Daarna tijd voor een bad in de " Hotsprings" . Dit water rook sterk naar zwavel, ofwel eieren, , maar was echt heet en anderen warm en warmer, een afkoeling in de rivier was dan ook wel lekker. DSaarna weer de truck in en op weg naar de Caves. Hier met een gids de tocht genomen met een enkel lampje en ja er hingen ontzettend veel vleermuizen. Buiten de grot zaten enorm grote vissen die we tegen betaling konden voeren. Het bijgeloof was dat als je zo'n vis vangst je dan niet lang meer leeft.....In de grot wezen ze allerlei figuren aan en ja met een beetje fantasie konden we het ons wel voorstellen.

Nu op weg naar de wissel van truck want de weg naar boven was bijna niet begaanbaar voor auto's. Aangekomen in de " village" stond de plaatselijke bevolking al klaar om ons te verwelkomen, en bekijken uiteraard. Het bleek eigenlijk nog erger dan ik had verwacht, we slipen met zessen op een rijtje op de grond. Tuurlijk hadden we wel een houten matje:) en een slaapzak die ik niet eens van binnen wilde bekijken. Maar goed beetje rondgelopen en de kinderen met de plaatselijke kinderen gespeeld en wij maar aan de drank dan, jah wat moet je anders en je wilt toch echt wel slapen!

Joffrey en mikael hadden pastis meegenomen dus hoppa dat ging goed. Het is daar echt pikkedonker en niets te doen dus uiteindelijk gingen we toch om 22.30 slapen. Het was hard maar we hebben geslapen. De volgende ochtend begon de trekking. Echt steil omhoog en het had 's nachts veel geregend dus nog glad ook. We hadden alemaal een rugzak want ja we moesten toch vanalles meenemen, wat we eigenlijk niet nodig hadden. Yara had geen rugzak maar wat heeft die het goed gedaan en Dante zeker ook met rugzak die hij echt zelf wilde dragen. Zelf had ik het soms wel gehad, maar omdat de kids het zo goed deden kon ik toch niet achterblijven. Onderweg gelunched, super basis op een vuurtje kijkend en verwonderend hoe de mensen toch nog zo konden leven. Daarna verder naar onze tweede village. Nou dat was dus meestal afdalen en door de regen zeer glad en ja hoor daar schoof ik onderuit, terwijl Mikael vroeg of ik goed was ging ook hij onderuit en Joffrey moest lachen en ging zelf ook. De smalle paadjes langs de diepe afgronden maakten me niet echt vrolijker en iedereen was op z'n hoede. Zeer blij toen we bij de watervallen kwamen en lekker een duik konden nemen. Van daar nog 10 minuten naar het dorp. Nou dat leek al wat beschaafder als het eerste, ze hadden warempel een winkeltje. De biertjes kwamen weer op tafel en de rijst met kip en warme komkomer was het diner dit keer. Een bewoonder verkocht os voor 50 bat (1.05) een katapult en daar hebben de kids zich kostelijk mee vermaakt. Pastisje erbij en rond 23.15 bedje in, dit keer hadden we een dun matrasje dus whoohoo luxe. Rond 04.30 begonnen de haanen, ja hanen want het waren er zeker 10 tegen elkaar de kraaien, en eentje zat onder onze slaapkamer!!!!! Nou ik had ze bijna genekt zeg maar....Toen ik de dag ervoor tegen Dante zei om op de kippen te schieten deed h? dat niet, maar de volgende dag uiteraard wel. Ha mooi op de hanen geschoten...lol maar goed de laatste dag, ik dacht een uirtje te lopen en dat kon ik nog wel overleven dus niet de bergschoenen aan want die waren nat. nou dat heb ik weer geweten, kei glad en veel rotsen en steil naar beneden. Maar uiteindel?k de grote watervallen voor de grote toeristenstroom gehaald. De rest van de familie nam een duik wn de jongens gingen zelfs onder de waterval staan, haha de broeken zakten zo af... toen door naar de aito want we moesten nog raften, olifanten wassen en op een vlotje varen. Nou dat raften was echt tegen gevallen, klein stukje maar en maar twee leuke vésnellingen, rapids, er in en het duurde echt geen uur. Het Thaise buffet was noodels met meloen. De olifanten wassen was echt super gaaf, wat een beesten zeg, zeer indrukwekkend en mooi om te mogen doen. De meeste gaan voor een ritje maar dat vinden wij zielig dus kozen we voor deze optie, wat steeds meer mensen doen. Het vlotje varen was rustgevend zeg maar en voor onze doen saai! Moe en b?na voldaan op naar de lomgneck familie, nog zo een toeristen pleister maar apart om te zien hoe die vrouwen die zwaren hoge ringen om de nek dragen. Sommige kunnen het niet meer af doen want dat kan de nek net hoofd niet meer houden...ook gaaf....not.

Moe werden we weer terug gebracht naar het hotel. Het was een super gave tocht met up en downs en onderweg heb ik mezelf plechtig beloofd dit nu toch nooit meer te gaan doen. Maar de kinderen hebben het zo goed gedaan en hiervan genoten dat het het dubbel en dwars waard was.

Vandaag rustig aan het zwembad gelegen en zojuist, vandaar de onderbreking in het verhaal, heerlijke thaise massage gehad met zn allen. Morgen het vliegtuig in op naar Koh Samui waar we de ferry nemen naar Koh Tao. Daar een heerlijk resort geboekt met drie zwembaden aan het strand dus joehoeeee make my day! To be continued nu naar de night market met de tuk tuk:)