dedekkertjes4.reismee.nl

Het einde van een fantastische reis

Onze dagen op Koh Pha-nang zijn werkelijk voorbij gevlogen. Onze bungalow aan het strand was simpel maar goed waar voor je geld. Het personeel was daar heel vriendelijk, in tegenstelling tot Koh Tao. Waarschijnlijk omdat het toerisme hier oprukt en de bezoekers van full moon veel schade berokkenen en ellende. Het restaurant was simpel maar geweldig, we eten nu drie weken thais en ik moet bekennen het nog steedsniet beu te zijn. Ik heb zelfs het voornemen om zelf thaisekookles te gaan volgen, dus mochten er nog meer liefhebbers voor zijn....In Ayuthaya hadden we een leuke familie leren kennen, Mark en Saskia met hun kids Teun, Koen en Eva. Toevallig zaten zij ook op Pha-nang en hebben we afgesproken samen te gaan eten en bij te kletsen over wat we allemaal hadden meegemaakt. Dat was super gezellig en laat gingen we richting omze bungalow, nadat de eigenaar van het restaurant op zijn brommertje wegscheurde om voor ons een taxi te regelen. Dinsdag lekker rustig aan gedaan en naar een mooi punt gegaan waar de kinderen van ong twee meter in het watér konden duiken of springen midden tussen tientallen vissen. Ze mochten ze zelfs voeren, in de ochtend hadden we geinformeerd naar een duik en snorkelplek b?j Pirate divers. Leuke naam ....eneen super relaxte gast die ons vertelde dat het de volgende dag een super dag was om te duiken. Toen we vroegen of de kids mochten om te snorkelen zei hij, waarom laat je ze miet duiken. Ja waarom niet....we hadden alle vertrouwen in deze firma en tenslotte waren we er zelf ook bij. Dus even vragen wat ze zelf wilden, nou ze gingen compleet uit hun dak dus hoppakee de duiken geboekt. Woensdag om 07:00 uur moesten we daar zijn. Op de boot kregen we ontbijt en lunch. De instructor Jake, was een hele coole relaxte gozer die wist wat hij deed. Wij zouden zelfs duiken en bij hen blijven om zo toch te zien hoe het ging. Ze kregen uitgebreid uitleg en ruim als laatste gingen we het water in. We doken naar een rots met prachtig koraal en grote scholen vissen. De afdaling verliep rustig, gelukkig want mijn oren wilde niet echt meewerken, en langzaam gingen we omlaag. Jake hield de kids vast bij de tank en we hebben ruim een uur in het water gelegen! De tweede duik ging een russische instructrice als extra mee op haar eigen verzoek en de kinderen wilde nu graag zelf duiken zonder vasthouden. Yara hand on hand met haar instructrice wat een leuk plaatje was dat. Beide hadden een superleuke duik gemaakt, Dante ging helemaal los en ook dat ging goed. Wij er rustig achteraan en genoten van een hele mooie duik. Na deze duik lekker op het dek gelegen. Lekker gegeten en genoten van een mooie zonsondergang. Op het strand liepen verschillende zwerfhonden die zo nu en dan een k?jkje kwamen nemen. We hadden een vaste bezoeker, omder de littekens en zijn oren zaten helemaal dicht van weet ik veel. Hij zwaaide ons uit en jankte er ook nog even bij........ocharm....ja wat heeft Mosh dan toch een prinsessenleven!!! Donderdag alweer de laatste dag, lekker uitgeslapen want het wordt een lange dag. Het is nu 20,30 dus voor Nederland 15:30 en deel een vvan de reis ziit er pas op. Om 15:40 werden we opgehaald om de laatste boot naar Koh Samui te nemen die om 16:30 vertrok.Jammer genoeg ging er geen latere aangezien we pas om 22:00 naar Bangkok vliegen. Deze vlucht zal een uurtje duren en dan gaan we weer inchecken naar Amstérdam, deze vlucht gaat om 01:55 en diurt ruim 12 uur,dus we hebben een lange dag/nacht voor de boeg. Hopelijjk kunnen we wat slapen en anders wordt het een filmpje of serie kijken. Dante wil uiteraard nog wat Pokemons vangen op schiphol waar we rond 09:00 zullen landen en dan met de trein richting Eindhoven. Terugblikkend en samenvattend kunnen we zeggen dat we een fantastische reis hebben beleefd met verschillende dingen. De kinderen hebben veel geleerd en beleefd en zijn ook weerr blij om terug te gaan. Het was een onvergetelijke tiid voor het hele gezin. Tot snel allemaal....xxx