dedekkertjes4.reismee.nl

Bangkok oriental city...

Jaa hier ons eerste verhaal. We waren op tijd vertrokken om met de trein naar Schiphol te gaan. Alles zat mee dus waren we al voor 10.00 uur op de luchthaven terwijl we om 14.15 zouden vliegen. Beetje geshopt en gegeten en keurig op tijd het vliegtuig in, alleen was er een hydaulieke storing en daar zaten we dus twee uur in het vliegtuig te wachten tot het uiteindelijk zou vertrekken. De vluchtduur viel gelukkig mee maar 10.5 uur!! Beetje geslapen en gehangen en om 09.00 uur stonden we op de luchthaven van Bangkok, wist niet dat die zo groot en druk zou zijn. Natuurlijk had de douane tijd genoeg en waren de rijen super lang, toen we bij de koffers kwamen waren die er al, dat was dus weer een meevaller. Zo nu op zoek naar degene die ons komt ophalen en na enige tijd speuren hadden we die beste man gevonden. We werden buiten, let wel ontzettend heet en vochtig zeker met onze kleding aan, op een plaats gezet. Kregen een foto van zijn auto en nummerbord en moesten in die auto stappen. Oke duurde wel ff maar daar kwam hij aan. Erg gezellig was hij niet maar achteraf bleek dat hij gewoon geen woord Engels sprak.....hij bracht ons naar de reisagent en daar eerden we kort ingelicht over de eeste dagen. Daarna nog 3 kwartier in de auto naar het hotel. Daar aangekomen bleek het een mooi hotel met zwembad waar we gelijk in doken. Vroeg avond uiteraard even de stad verkennen en meteen een tuk tuk in gezet. Wat een mooi spel wordt daarbij gespeeld, iemand spreekt je aan, je neemt de tuk tuk, die gaat vervolgens mee naar de tempel, daar spreekt weer iemand je aan als de chauffeur even weggaat en jawel de reis gaat langs de kledingwinkel. Daar kun je goedkoop pakken en blousen kopen......die hoefden we niet dus toen we bij een tweede tempel werden afgezet was hij daarna spoorloos....ook goed want we hadden niets betaald. Een taxi kun je beter op de meter nemen maar ze rijden vooral op prijs. Nou kost het hier wel niets maar het gevoel opgelicht te worden hoeft nou ook weer niet.

Dag twee lekker uitgeslapen en tempeltje bezocht en Chinatown bezocht. Wat een drukte en een herrie maar vooral stank hier in de stad. Die mondkapjes zijn soms echt geen overbodige luxe!

morgen gaan we een fiets Tour doen door de stad, heel vroeg dus benieuwd wat dat gaat worden.